Mi is az a TANIRODA? Hogyan működik

A taniroda egy olyan online oktatási rendszer, amiben a közgazdasági és kereskedelmi szakképzés területén oktató intézményeknek lehetőségük van, fiktív cégen keresztül bemutatni az üzleti élet összefüggéseit.

A taniroda célja, hogy a diákok minél részletesebben megismerjék egy vállalkozás életének minden területét és azok sajátos feladatait. A tanirodai képzésen belül tevékenység csoportokon keresztül ismerik meg a titkársági, személyügyi, beszerzési, értékesítési, pénzügyi és a számviteli feladatokat. A rendszer külső szereplőket is szimulál a még pontosabb és élethű folyamatok bemutatására, ilyen szereplő például a bank és a nagykereskedés.

A tanirodai rendszerben résztvevő diákok fiktív vállalkozások tevékenységeinek keresztül sajátíthatják el a cégvezetéshez kapcsolódó ismereteket. A tanirodás foglalkozások élményközpontú tanulást tesznek lehetővé, hiszen a diákok a foglalkozások során tanulják meg az ügyviteli, adminisztrációs és menedzsment feladatokat. Megismerkednek egy fiktív cég üzleti protokoll alapvető szabályaival.
A foglalkozások alatt fejlődik a kommunikációs és problémamegoldó készségeik. Az elméleti órákon tanultakat közvetlenül alkalmazni tudják a gyakorlatban, így képet kapnak az elméleti és a gyakorlati órákon szerzett ismeretekről és tapasztalatokról. Összefüggéseket ismernek fel az egyes üzleti területek között. Megtanulják a felelősségvállalást, szervezőkészséget, kreativitást, a pontos, minőségi munkavégzést. A tanirodai képzés célja, hogy a szakképesítés megszerzése után a képzésben résztvevő diákok teljes értékű munkavállalók legyenek.

A tanirodai képzésről

A valódi vállalkozásokhoz hasonlóan a gyakorlócégeknek is szükségük van külső gazdasági környezetre: piacra, bankra, adóhatóságra stb.

A gazdasági folyamatok szimulációja során egy gyakorlócég többek között kapcsolatot tart a szállítókkal és a vevőkkel, marketing tevékenységet végez, könyvelési és egyéb nyilvántartási feladatokat lát el, banki átutalásokat küld, adóbevallásokat, adófizetéseket teljesít, személyi döntéseket hoz.

A cégszolgálati központról

A gyakorló vállalkozások számára a cégszolgálati központ gondoskodik azokról a szolgáltatásokról, amelyek biztosítják a fenti folyamatok szimulációját. Ezen kívül az országban működő gyakorlócégek pedagógiai és szervezeti központjaként biztosítja a kapcsolatot a nemzetközi tanirodai hálózattal.

Az egyes országok Cégszolgálati Központjait egy nemzetközi szervezet, a EUROPEN fogja össze, amely 7500 gyakorlócéget irányít világszerte. Cégeinkkel a magyar központon keresztül csatlakozhatunk a nemzetközi központhoz, amely a külföldi diákcégekkel való kapcsolattartást, illetve a külföldi kiállításokon való részvételt teszi lehetővé.

A tanirodai kiállításról

Hosszú évekre visszanyúló hagyománya van a Deák iskolában a tanirodai kiállításokkal egybekötött versenyeknek, ahova iskolánk csapatain túl számos külföldi csapat is ellátogat. A decemberben megrendezésre kerülő eseményen a diákcégek bemutatkoznak és cég profiljának megfelelően felépített standoknál kínálják termékeiket. A gyakorló cégeket neves szakemberekből álló zsűri értékeli, majd különböző kategóriák szerint rangsorolja egy előre megadott szempontsor alapján. A kategóriák a következők: legjobb stand, legjobb katalógus, legjobb eladó, legjobb külföldi kiállító, általános 1-2-3. hely. A versenyen való részvétel remek alkalmat nyújt a tanulóknak a tapasztalatcserére és a kommunikációs képesség fejlesztésére magyar és idegen nyelven egyaránt.